دجالواره وآسیب های آن

آسیب های ماهواره

دجالواره وآسیب های آن

آسیب های ماهواره

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه ماهواره بافت اجتماعی کشور را به هم ریخته است، از دولت و مجلس خواست اقدامات لازم را برای مقابله با گیرنده‌‌های ماهواره‌ای اعمال کنند.


هشدارعلم الهدی درباره ماهواره

آیت‌الله سید‌احمد علم‌الهدی عضو مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با فارس‌ با ابراز نگرانی از افزایش گیرنده‌های ماهواره‌ای در کشور از دولت و مجلس خواست اقدامات لازم را برای جلوگیری از انحرافات در جامعه اعمال کنند.

وی با بیان اینکه اکنون شبکه‌های ماهواره‌ای نه تنها از طریق دیش، بلکه از طریق فناوری‌های نوین و با هزینه‌ کم قابل دریافت هستند، افزود: به نظر می‌رسد بهترین راه برای مقابله با ماهواره فیلترکردن تمامی شبکه‌های مستهجن و غیرسالم آن است که در این راستا دولت باید با استفاده از فنآوری روز اقدام به مسدودکردن شبکه‌های غیراخلاقی ماهواره کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه نیروی انتظامی می‌تواند با فروشندگان ماهواره برخورد کند، گفت: اینکه گفته می‌شود باید با تک تک کسانی که ماهواره دارند، برخورد شود، نمی‌تواند راهکار مناسبی برای مقابله جدی با گیرنده‌های ماهواره‌ای باشد.

آیت‌الله علم‌الهدی با بیان اینکه ماهواره بافت اجتماعی کشور را به هم ریخته است، تصریح کرد: برای حراست از بافت فرهنگی و اجتماعی کشور باید با گیرنده‌های ماهواره‌ای مقابله شود چرا‌که این گیرنده‌ها به دنبال اختلالات عمیق فرهنگی و دینی در بطن جامعه هستند......



وی در پاسخ به این سؤال که نظر شما درباره اینکه گفته می‌شود صدا و سیما برای مقابله با ماهواره باید برنامه‌های خود را تقویت کند، چیست، گفت: این موضوع بیش از آنکه یک سؤال باشد، یک شبهه است چراکه این موضوعات بعضاً با هدف منفعل کردن صدا‌و‌سیما مطرح می‌شود.

برخی‌ها می‌گویند ‌به جای اینکه مسموم شویم، خودمان سم تولید کنیم، چرا‌که این افراد می‌خواهند با هدف قرار دادن صدا و سیما، رسانه ملی را به ابتذال بکشند و به بهانه اینکه باید برنامه‌ها را تقویت کنیم

امام جمعه مشهد ادامه داد: برخی‌ها می‌گویند ‌به جای اینکه مسموم شویم، خودمان سم تولید کنیم، چرا‌که این افراد می‌خواهند با هدف قرار دادن صدا و سیما، رسانه ملی را به ابتذال بکشند و به بهانه اینکه باید برنامه‌ها را تقویت کنیم، زمینه بلوغ زودرس جوانان را فراهم کنیم و امنیت خانواده را به خطر بیندازیم تا آنها که شبکه‌های ماهواره‌ای را دوست دارند، به رسانه ملی تمایل پیدا کنند.

آیت‌الله علم‌الهدی ‌‌جوانانی که تمایل شدیدی به استفاده از شبکه‌های ماهواره‌ای دارند را به دو دسته تقسیم کرد و گفت: یک دسته جوانانی هستند که اکشن را دوست دارند اما دیگر دسته‌ جوانان منحرفی هستند که به دنبال فیلم‌های مستهجن هستند.

وی افزود: رسانه ملی نمی‌تواند انتظار کسانی که به دنبال سکس هستند را برآورده کند اما می‌تواند برخی برنامه‌های سالم اکشن را پخش کند که باید گفت این موضوع چقدر می‌تواند جلوی ماهواره را بگیرد؟‌

هشدارعلم الهدی درباره ماهواره

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه رسانه ملی می‌تواند نسبت به خطرات مستهجن ماهواره به جوانان هشدار بدهد، گفت: متأسفانه برخی برنامه‌های صدا و سیما که به اسم معارف اسلامی پخش می‌شود، کیفیت لازم را ندارد چراکه مسئولان صدا و سیما حال و حوصله لازم را برای دعوت کردن متخصصان به رسانه ملی ندارد.

آیت‌الله علم‌الهدی ادامه داد: صدا و سیما برای امور مربوط به معارف اسلامی افرادی را به رسانه ملی می‌آورد که تنها چهره سرشناس است و هیچ تخصصی درباره معارف اسلامی ندارد. صدا و سیما باید زمان لازم را برای دعوت از متخصصان حوزوی که در حوزه‌های علمیه بسیار زیاد است، صرف کنند و از کارشناسان دعوت کنند تا برای گفت‌وگوی صریح با جوانان به رسانه ملی بیایند و درباره خطرات جنسی ماهواره با آنها گفت‌وگو کنند.

امام جمعه مشهد گفت: متخصانی که به رسانه ملی می‌آیند، باید برای یک برنامه نیم‌ساعته، حداقل ده ساعت مطالعه کند، نه اینکه چند ساعت مانده به برنامه مطلع شود که قرار است در رسانه ملی سخنرانی کند، چراکه وقتی این اتفاق می‌افتد، سخنران مجبور می‌شود هرچه را ‌می‌داند، به جوانان بگوید که این کار، جوانان را از معارف اسلامی دلسرد می‌کند، زیرا جوانان هرچقدر مباحث دینی را از افراد غیرکارشناس و غیرمتخصص بشنوند، نسبت به دین خوشبین نخواهند شد

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی